« 頑張れ♪強いぞ♪僕らの味方〜♪ | Main | 君は解読できるか!? »

“かなしみ”

母となり 祖母となりし母と居る 時の限り ほんのり哀し (こぅ)

歌人の枡野浩一氏のblogで“かなしみ”というお題をいただいたがここ数年思い当たらない感情だった。大好きな祖母が亡くなったことも、その時は勿論悲しくてたまらないが、長い病床の様子と90歳近い天寿を思えば、それは悲しみではなく解放のように思える。

私は長く子供を授からなかった。幾度か大病し、手術をした母は自分が祖母になる時はこないと思っていたかもしれない。若い頃から自分の死期を意識してきた彼女は今、祖母であることを感謝し謳歌しようとしている。その少し前のめりな母の愛情が、誰のもとにも訪れる時の限りを感じさせて時折私をかなしくさせる。

今私の生活に存在するかなしみはこんなカケラのようなもの。うぅ~ん、幸せモノだ。と、締めはポジティブに。

|

« 頑張れ♪強いぞ♪僕らの味方〜♪ | Main | 君は解読できるか!? »

Comments

It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or advice. Maybe you could write next articles referring to this article. I want to read even more things about it!

Posted by: videokeman.com | August 13, 2014 at 07:22

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/20194/403130

Listed below are links to weblogs that reference “かなしみ”:

« 頑張れ♪強いぞ♪僕らの味方〜♪ | Main | 君は解読できるか!? »